لوله آبیاری, لوله پلی اتیلن چیست, وبلاگ

لوله آبیاری قطره ای پلی اتیلن

لوله آبیاری قطره ای پلی اتیلن

راه حل‌های هوشمندانه زیادی برای صرفه جویی آب در کشاورزی و آبیاری هستند. با این حال لوله آبیاری در تمام آن‌ها حضور دارد. لوله آبیاری قطره ای تحمل آبیاری تحت فشار را دارد و می‌تواند مزرعه بزرگی را پوشش بدهد. در عین حال انعطاف پذیر  است، به راحتی خم می‌شود، نشتی ندارد و کیفیت آب را هم حفظ می‌کند. پلی اتیلن به دلیل توانایی بالای خودشان در آبیاری قطره ای و کاهش محسوس مصرف آب در کشاورزی شناخته می‌شوند.


در مورد آبیاری قطره ای

آبیاری قطره ای یکی از روش‌های مدرن آبیاری در کشاورزی است که سال‌های زیادی است به کار می‌رود. در این روش، نیاز به لوله‌هایی داریم که بتوانیم در میان گیاهان کار کنیم. با این لوله ها،  آبیاری را به روش قطره ای انجام دهیم. این روش که به آبیاری دریپر یا قطره چکان معروف است. و از طریق سوراخ‌های ریزی که در لوله ایجاد شده انجام می‌شود.

برای این کار لازم است که با توجه به فاصله سوراخ‌ها از همدیگر، گیاهان را در جای درست بکاریم. این لوله کمک می‌کند که کاشت در باغ و گلخانه منظم بشود و به هر کدام از گیاهان اب کافی برسد. از آن جا که آب دقیقاً در نزدیکی گیاه ریخته می‌شود، نیاز گیاه برطرف می‌شود. خاک اطراف آن نیز بی دلیل خیس نمی‌شود. آب ریخته شده در بخش‌هایی از خاک که ریشه و گیاهی نداشته باشد، توسط گرمای هوا خشک می‌شود که مصداق کامل اتلاف آب است.


مزایای آبیاری قطره ای

برای آبیاری قطره ای به لوله‌هایی نیاز داریم که کیفیت مناسبی داشته باشند. اگر اندازه و فاصله سوراخ‌ها، کیفیت لوله‌ها و قطر آنها مناسب نباشد، عملاً هزینه خرید آنها را دور ریخته اید. مزیت‌های لوله پلی اتیلن برای آبیاری قطره ای به کشاورز کمک می‌کند که با وجود محدویت در آبیاری، همچنان گیاهان پرباری داشته باشد.

با داشتن ذخیره آب که در سپتیک تانک پلی اتیلن ذخیره می‌شود، می‌توانید آب‌های باقیمانده را ذخیره کنید تا در زمان‌های خشکسالی یا کم آبی از این ذخیره استفاده کنید. گیاهان به اندازه آب می‌خورند، باقی مانده آب در تانکر ذخیره می‌شود و مصرف آب به شکل محسوسی پایین می‌آید. در مدت کوتاهی کاهش مصرف آب، افزایش باروری گیاهان و افزایش ذخیره آب را می‌توانید به وضوح ببینید. این ویژگی‌ها به شما انگیزه می‌دهد که محصولات باغ و در نتیجه درآمد خودتان را افزایش بدهید.


ملاک‌های خرید لوله آبیاری قطره ای

لوله پلی اتیلن گرید A که توسط شرکت پارس زانوس تولید می‌شود، ویژگی‌هایی دارد که خیال شما را برای آبیاری قطره ای راحت می‌کند. اگر پلی اتیلن از جنس مرغوب نباشد، یا لوله خراب یا نامرغوب را به اسم لوله دست دوم بخرید، مشکلات زیادی را برای آبیاری خواهید داشت. مزایای لوله پلی اتیلن گرید A اینهاست:

  1. هیچ ماده ای از لوله به آب اضافه نمی‌شود. در حالی که پلیمرهای لوله نامرغوب به مرور به آب اضافه می‌شود و محصول را خراب می‌کند. این موضوع در مورد آب آشامیدنی حیاتی است.
  2. قطر و فاصله سوراخ‌ها روی لوله استاندارد و مناسب است. در هیچ کجای لوله هم نشتی ندارد و فقط در همان مکان‌های مشخص شده، آب روی زمین می‌ریزد.
  3. گرما و سرما در کیفیت لوله تغییری ایجاد نمی‌کند.
  4. جانوران جونده مانند موش و خرگوش و راسو، نمی‌توانند آن را بجوند.
  5. از بین گیاهان می‌تواند عبور کند بدون این که آسیبی به آنها بزند.
  6. تمام استانداردهای لازم برای دریافت تاییده از جهاد کشاورزی را دارند.

قیمت منصفانه برای خرید لوله آبیاری، آخرین گزینه ای است که باید به آن فکر کنید. نداشتن هر کدام از ملاک‌های بالا، باعث می‌شود که در کوتاه مدت مجبور به تعویض لوله ارزان قیمت با لوله‌های جدید بشوید.

تولید محتوای پارس زانوس

پارس زانوس در اینستاگرام

نوشته های مشابه